18 Şubat 2015 Çarşamba

Tecrübe Nedir?

Lawrence Ellison Yale Üniversitesi mezunlarına düşündüren nasihatı:

Amerikan üniversitelerinin kendi alanında sivrilmiş önemli bir ismi mezuniyet konuşması yapmak için davet ettiği güzel bir geleneği vardır. Bu yıl, ünlü Yale ünivesitesi, konuşma yapmak üzere Oracle bilgisayar şirketinin kurucusu ve genel müdürü Larry Ellison’ı davet eder. Ancak Ellison öyle bir konuşma yapar ki herkes şok olur:
“Yale ünivesitesi mezunları, daha önce böyle bir giriş görmediğinizi tahmin ediyorum ama benim için bişey yapmanızı istiyorum. Lütfen, etrafınıza iyice bakın. Solunuzdaki, sağınızdaki sınıf arkadaşlarınıza bakın. Ve şimdi şunu aklınıza koyun: Bundan 5 yıl, 10 yıl hatta 30 yıl sonra solunuzdaki kişi hiçbir şeyi başaramamış olacak. Sağınızdaki de öyle. Ve siz, ortadaki? Ne bekliyorsun? Siz de başaramayacaksınız.
Başaramayacaksınız!
Aslında bugün şöyle etrafıma baktığımda parlak bir gendüstride liderliği ele geçirecek bir gelecek göremiyorum. Görebildiğim tek şey, başarısızlık. O kadar. Sinirlendiniz. Bu anlaşılıyor.
Ben, Lawrence Ellison, üniversite terk, kim oluyorum da ülkenin en prestijli okulunun bu yılki mezunlarına böyle şeyler söyleyebiliyorum?
Bu yetkiyi nerden aldığımı söyleyeyim:
Çünkü ben, Lawrence Ellison, üniversite terk ve dünyanın en zengin ikinci adamıyım, Siz değilsiniz.
Çünkü, Bill Gates, o da üniversite terk ve dünyanın şimdilik en zengin adamı, Siz değilsiniz.
Çünkü, Paul Allan, o da üniversite terk ve dünyanın en zengin üçüncü adamı, Siz değilsiniz.
Başka örnekler de var. Mesele Michael Dell, o listede 9 numara ve yukarı doğru hızla tırmanıyor, o da üniversite terk. Ve siz o listede hala yoksunuz. Hımm.. Şimdi çok kızdınız.. Bu da anlaşılabilir. O halde biraz gururunuzu okşamama izin verin.
Pek çoğunuz burada 4 – 5 yıl eğitim gördünüz geleceğe yönelik bilmeniz gereken çok şeyi öğrendiniz. İyi çalışma alışkanlıkları edindiniz. Burada hayatınızın geri kalan kısmında size yardımcı olacak bir sürü insan tanıdınız, onlarla ağlantı kurdunuz. Ve Hayatınız boyunca yanınızdan ayrılmayacak bir kavramla güçlü bir ilişkiniz oldu: TERAPİ.
Bunların hepsi güzel şeyler. Gerçekten kurduğunuz arkadaşlıklara, çalışma alışkanlıklarına, en çokta Terapi’ye ihtiyacınız olacak hayat boyu. Çünkü üniversiteyi terk etmediniz. Dolayısıyla, asla dünyanın en zengin insanları arasına katılamayacaksınız.
Elbette listeye 10 ve ya 11. sıradan, Microsoft yöneticisi Steve Ballmer gibi girebilirsiniz. Ama herhalde onun, kimin için çalıştığını söylememe gerek yok, değil mi? Sadece kayda geçsin diye söylüyorum, o da zaten mastırdan terk. Biraz geç kalmış anlayacağınız.
Son olarak herhalde bazılarınız ya da umarım çoğunuz kendi kendinize yapabileceğim bir şey var mı? Diye soruyorsunuz.
Maalesef hayır. Geç kaldınız. Beyninize çok şey dolduruldu, siz onlara bakıp bir şeyler bildiğinizi sanıyorsunuz. Artık 19 yaşında değilsiniz. Eveeet şimdi gerçekten çok kızdınız. Belki de şu an, size bir umut ışığı vermenin tam zamanıdır.
Hayır, 2000 mezunları değil, Siz kaybettiniz. Sizi yılda 200 bin dolarlık komik maaş çeklerinizle baş başa bırakıyorum. Üstelik çekinin üstünde sizden birkaç yıl önce okulu terk etmiş birinin imzası olacağını söyleyerek.
Öğütlerim size değil daha alt sınıflara..
Size söylüyorum: Hemen ayrılın. Bir kez daha vurgulamak istiyorum: AYRILIN. Hemen toplayın eşya ve fikirlerinizi ve bir daha da geri dönmeyin. Her şeye yeniden başlayın.
Size söyleyebileceğim tek şey, o başınızdaki kepler ve üstünüzdeki kıyafetin sizi aynen şu güvenlik görevlilerinin beni kürsüden aşağı çektiği gibi aşağı çektiği..”
Ve kürsüden indirilir. 


(http://ikarhan.com)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder