20 Şubat 2012 Pazartesi

Erasmus ve İspanya

Erasmus hakkında çok kısa bir bilgi ile başlamak istiyorum:
Erasmus programı,Avrupa daki yüksek öğretim kurumlarının birbirleri ile çok yönlü işbirliği
yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.

Şimdi erasmus maceramızın nasıl başladığına gelelim :)
Çoğu öğrencinin istediği gibi bende erasmus öğrencisi olmak istemiştim. 3. sınıfta ev arkadaşım M B ile birlikte
Erasmus sınavına kayıt olmak için gereken evrakları ayarladık. Daha sonrasında sınava girdik ve sonuç M B (saygı ve sevgilerimle Polonya'yı kazanıp 4. sınıfta beni zar zor bulduğumuz Öğrenci evimizden çıkmak durumunda bırakmıştı.Üzülmüştüm ta ki çorekciogulları ile eve cıkana kadar)
3. sınıf yazında Malta da 3 ay dilkursundan sonra tekrar sınav belgelerimi hazırlayıp sınava girdim. Sonuçlar açıklanmış ve sınavı Fakülte birincisi olarak kazanmıştım.
Tam herşey oldu derken sınavdan daha büyük bir ızdırap başladı. GEREKLİ EVRAKLARIN TAMAMLANMASI. iste bende bıçağın kemiğe dayandığı noktaya gelmişti bu evrak işleri aslında alışkın olmam gerekiyordu 3 yıldır kulup işleri ile uğraşıyordum. Ama umduğum kadar kolay olmamıştı. Teşekkürlerimi bir borç bilirim M S arkadaşım evrak işlerinde çok yardımı dokundu.
Tam her şey tamamlanmışken bir de davet mektubumuzun gelmesini bekledik. Biz kabul edilmiştik ama mektup PTT tarafından bizim elimize Daha doğrusu benim elime ulaşmamıştı.Ve biz konsolosluktan vize için randevu almıştık.Birçok rivayet vardı Fax ile olur olmaz konusunda ve biz tamamladığımız EVRAKLARımızla randevumuza gittik tabi ben kabul mektubunun Fax ı ile:)
Allah tan vize işlerinde yormadılar ve İSPANYA vizemizi aldık..Ardından uçak biletlerimizi...
Ve Erasmus maceramız da bu şekilde başlamış oldu.

                                                                                                          Barcelona dan Kucak Dolusu Sevgilerle.

                                                                                                                                 Şahin Yaral

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder