11 Mart 2012 Pazar

Anne ikikez dıtlattım :)

  Üniversite üçüncü sınıf öğrencisiydim, iki yıl apart evde kaldıktan sonra ev arkadaşım Metin ile sonunda bütçemize uygun bir ev bulup toki de oturmaya başladık. Tabi kütahya da olup topkide oturmanın + ve - yönleri vardı :)
   Her zaman ki gibi bir gün okuldan çıkıp eve gidiyordum.O sırada otobüse annesiyle birlikte 6 7 yaşlarında erkek bir çocuk bindi. Annenin elinde pazar arabası olduğundan dolayı şoförden rica etti ve arka kapıdan bindi bende arabasına yardım ettim önümdeki koltuğa oturdular.Annesi oğluna seslenerek "oğlum al şunu bi dıtlattır" dedi. Ben de o arada dışarısını izliyordum. Tabi muhabbete istemeden de olsa kulak misafiri olunca baktım. Bahsettikleri yolcu kartının okutulmasıydı. Bundan sonra muhabbet şöyle devam etti:
Oğul  : Anne kendimede dıtrattırayım mı?
Anne : Oğlum git önce benim için dıtrattır.
Oğul şoförün yanına gitti ve kartı denedi olmadı şoför bey yardım etti ve ilk kez okuttu.Sonra şoför çocuğa bir iki soru sordu.
Şoför :Oğlum söyle bakalım sen kaç yaşındasın?
Oğul  :Tam duyamadım ama 6 veya 7 diye cevap verdi. bunun üzerine
Şoför :O zaman sen okula gidiyorsun.
Oğul  :Evet amca
Şoför :Senin kartın var mı bakalım?
Oğul durdu ve annesine baktı yok diye cevap verdi şoförde bir tane onun için tam kattan geçti. Ardından çocuk annesinin yanına koştu.
Anne :Ne oldu oğlum?
Oğul :Anne iki kez dıtlattım, bi senin için bi benim için.
Çocuğun yüzünde gülümseme ve yerine oturdu.


İçimi de bir gülümseme kapladı çocuk gerçekten çok tatlıydı.Ve dışarıyı izlerken kendi çocukluğuma gittim... Kendi küçük anılarıma,oyunlarıma ve hikayelerime...


                                                                                                                                            Şahin YARAL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder